Chlapeček kousek od školky objeví hnědou kupičku od psa a volá na ostatní: „Pozor, hov..!“ Paní učitelka chlapečka poučuje: „To se takhle neříká, anebo jen úplně potichu.“ „No jó, ale když je to hov.. tak veliký!“ brání se chlapeček.

Pan učitel čte bajku Vůl a žába: „Víte děti, co je vůl?“ Po chvíli ticha se jeden chlapeček přece jen ozve: „To bude asi nějakej blbec, pane učiteli...“

Chlapeček jede s autíčkem v protisměru na dopravním koberci a srazí se s autíčkem kamaráda. „Musíš jezdit na druhou stranu!“ zlobí se poškozený chlapeček. „Nemusím, já jsem trochu poloblbej, já můžu jezdit, kde chci“ obhajuje srážku viník nehody.

Starší chlapeček poučuje ostatní : „Víte, jak se narodí dítě? To se nejdřív dospěláci pusinkujou, pak někde seženou dítě a trochu ho ochočujou. Když je dítě ochočený, tak se tomu říká rodina!“

 

Paní učitelka se ptá: „Kdo myslíte, že to má v životě těžší, maminka nebo tatínek?“ „Nejtěžší to má náš tatínek, protože dělá u slepic nový plot a furt to nemůže dodělat!“ posteskne si chlapeček.

Paní učitelka učí děti poznávat domácí zvířata. Téměř ke konci výkladu se ptá na pojmenování samce husy: „Husák, paní učitelko!“ odpoví ihned chlapeček. „Pro dnešek děti stačí, o praseti  zase příště…“ končí zajímavé povídání paní učitelka.

Chlapeček ve skupince dětí neustále hlasitě zpívá Travička zelená. Skupinka jeho úsilí neopětuje a pomalu se rozchází. Osamocený chlapeček situaci sám pro sebe komentuje: „Asi jsou všichni hluchý nebo blbý!“

Chlapeček po příchodu do školky informuje paní učitelku: „Dneska pro mě přijde nenormální babička, normální se to nehodí!“ (Prababička…)

„Tři králové nesli myrhu, zlato, a to třetí nevím…“  Paní učitelka chlapečkovi napovídá: „To poslední se používalo k provonění a očistě, ka …, ka …“ „Kadibudka“ paní učitelko, odpoví znalecky chlapeček.

Pro doplnění výuky přinese pan učitel vycpaninu jezevce a umístí ho se stolkem do tmavé chodby. První chlapeček svítí na jezevce baterkou a hlásí paní učitelce: „Jestli je jezevec živej nebo není zatím nevím, ale zajímalo by mě, jak sem jezevec dotáhnul ten stolek!“

Paní učitelka nabádá děti, aby na papírový tácek nalepily z letáku zdravé potraviny. Dva chlapečci okamžitě vystřihnou a nalepí lahvové pivo v akci. Paní učitelka se podivuje a třetí chlapeček situaci okamžitě komentuje: „Já jsem jim to říkal, že je pivo blbě“, a nalepil na svůj talíř červenou Frankovku.

 Chlapeček se ptá a ihned si sám odpovídá: "Víte, na co se chytne nejvíc ryb? Přece na Vánoce!"

Holčička se po 5 minutách odpočinku neustále ptá, kdy už bude vstávat. „Na jaře!“ odpoví v žertu pan učitel. „Myslím, že už jaro přichází“ odpoví okamžitě holčička.

Chlapeček upozorňuje při vycházce na nutnost osobní potřeby… „Tak honem“ běží na pomoc paní učitelka. Chlapeček paní učitelku uklidňuje: „ Spěchat nemusíme, já si stejně nejdřív prd.. ,“ pokýve hlavou chlapeček.

Chlapečci řeší politickou situaci: „Nejlepší bude Ano!“ „Piráti budou lepší, ty každýho přeperou!“ navrhuje druhý chlapeček.

Chlapeček si v knížce prohlíží jezevce a ptá se kamaráda: „Nevíš, jestli smrdí jezevec?“ Kamarád mu radí: „Zeptej se pana učitele, ten zná každýho, kdo smrdí!“

Chlapeček opouští poslední den školku, poplácá přátelsky pana učitele se slovy: „Tak nám to mládí nějak uteklo, viď, pane učiteli!“

Holčička s výrazným hlasovým projevem se chlubí: „V neděli, brzy ráno, jsem doma zpívala jako Marek Ztracený! Najednou ale vyběhl tatínek a říkal, že to není ono, ať toho hned nechám! Já si ale myslím, že to bylo ono!!!“ (pozn. redakce – nebylo to ono…)

Po dopoledním bloku pohádek děti odcházejí na pravidelnou procházku. „Jak se říká pánovi, který sklízí v sadu dobrá jablíčka?“ ptá se paní učitelka. „Otesánek!“ volá na udiveného zahradníka holčička.

Plavčík na bazénu dává pokyn chlapečkovi: „A teď plavej jako rybička.“ „Jako zlatá rybička?“ ptá se chlapeček. „Ale ne, plavej třeba jako ryba, kterou máte ve vaně na Vánoce.“  „Mražená?“ podivuje se chlapeček nové plavecké technice.

Pan učitel zkouší děti z dopravních znalostí: „Kdo řídí auto?“ „Řidič“ ozve se holčička. „A jak se říká člověku, který jde po chodníku?“ „Dobrý den“ odpoví opět holčička.

Paní učitelka vysvětluje dětem: „My jsme lidé, jak se říká třeba krtkovi a ježkovi?“ „Krtek s ježkem“ odpoví znalecky chlapeček.

Pan učitel v dešti chytá na školkové zahradě prchajícího králíka. Vrátí se celý promočený a téměř všem je to k smíchu. Chlapeček, který ve vážnosti sleduje vzniklou situaci, praví: „Dneska se pane učiteli hodíte spíš do integrované školy“ a jde si dál jezdit s autíčkem.

Chlapeček informuje kamaráda: „V práci náš tatínek nejradši na počítači po někom střílí…“

Paní učitelka se při svačině ptá chlapečka: „Dáš si mléko nebo čaj?"  „Čaj s mlíkem si rád dám!“ odpověděl  pohotově chlapeček.

Chlapeček se po druhé návštěvě ve školce ptá: „Jdu dnes po 0 nebo NEPOO?"

Pan učitel si při rozhovoru na téma rodina posteskne: „Já už pradědečka ani dědečka nemám…" Chlapeček se zamyslí a snaží se situaci vylepšit: „Já bych ti pane učiteli pradědečka klidně jednou dělal, ale nevím, jestli do té doby vydržíš!"

Pan učitel napodobuje pohyby a zvuky různých zvířátek. Chlapeček najednou povstane, zlehka zaťuká na pana učitele a udiveně se ptá: „Seš v pořádku, pane učiteli?"

      Chlapeček odchází ze školky a venku se najednou dožaduje své plyšové kočky: ,,Potřebuju dnes vzít kočku domů, o půlnoci má rodit a nechci, aby        koťata rozdrápaly celou školku. To bysme neměli zas kam do školky chodit!"
 
     Paní učitelka „ochutnává" kouzelné lektvary při čarodějnickém dni a trochu se mračí. Chlapeček pozoruje situaci a upozorňuje: „Chtělo by jí uvařit         protijed, aby se trochu srovnala, než pojede domů!"
 

Paní asistentka přijde do školky v nových šatech. Chlapeček přeruší hru a upozorňuje pana učitele: „Vypadá slušně, dal bych ji hned na stránky…" a věnuje se dál stavbě z kostek.

Paní učitelka poučuje děti o nebezpečích při setkání s cizí osobou: „Když potkáte cizí osobu a bude vás k sobě lákat třeba na bonbony, proč tam nesmíte jít?" „Protože by mohly být prošlý!" odpoví uznale chlapeček.

Pan učitel v legraci osloví chlapečka:  „Jak se máš, starý dobrý brachu?"  „Že jsem starý brach dobře vím, jen to nepotřebuju připomínat!" zasmál se chlapeček.  

    Paní učitelka se ptá dětí, jak se těší na Vánoce. „A bude nosit Ježíšek taky roušku?" zeptal se vzápětí chlapeček.
 

Chlapečci se baví o domácích zvířátkách: „Naše kočka chytá celej den myši". „Ta naše chytá pořád Gripeny, ale vždycky ji ulítnou!"

Chlapeček informuje pana učitele: „Ve třídě někdo nechce uklízet, hned bych to někam zapsal. Vím, jak se jmenuje, ale nevím, kdy se narodil. Napsal bych mu třeba květen, stejně to zase neuklidí!"

Děti u stolečku vyndávaly z vázy kytky a paní učitelka je napomínala: „Nechte ty kytičky, zdobí nám přece třídu a dělají nám radost. Maminka je také ráda, když doma dostane k svátku nebo k narozeninám kytičku od tatínka." Chlapeček se najednou ozval: „Naše maminka dostala od tatínka parní válec a měla taky radost. Babička říkala, že se jmenuje mandl!"

Na téma zdravá výživa se holčička okamžitě zapojí do rozhovoru: „U nás doma vaří celá rodina, tatínek a bráchové vejce a maminka to ostatní!"

Ptá se babička vnoučka, co měli ve školce k obědu. Vnouček odpověděl:,,Mělo být filé, ale byly špagety. Paní kuchařka chodí zadním vchodem a nečte jídelníček!"

Chlapečci si povídají o povolání tatínků: „Můj tatínek nechodí do práce vůbec nebo jenom na výlet!" „Můj je zase pořád ve šroťáku!" reaguje druhý chlapeček.

Paní asistentka čte dětem pohádku před odpočinkem …… „zlatá rybka splní tři přání." „Mně?" ozve se najednou usínající chlapeček. „Tobě ne, ty všechno máš" odpovídá paní asistentka. „To byste se všichni divili, co bych potřeboval" namítá chlapeček a během chvilky opět usíná.

Chlapeček reaguje na aktuální téma: „Naší prababičku koronavir jen tak dohonit nemůže, protože jí bude 100 let a nikam už nechodí!"

Chlapeček se setkává poprvé s paní učitelkou: „A kterápak ty seš?"

Holčička komentuje zpívání s harmonikou: „Hrát na harmoniku je lehký, stačí k tomu jeden dospělák a pár malejch dětí!"

Chlapeček zkouší pana učitele: „Víš kolik je u Brandejsa buvolů? Několik tisíc, někdy i víc!" odpoví si rychle sám chlapeček.

Při hře na dopravním hřišti vítr otáčí semafor a chlapečci na odrážedlu marně jezdí kolem a čekají na zelenou: „No, motáme se tady jako blbci!" komentuje chlapeček vzniklou situaci a volí raději přechod pro chodce.

Chlapeček má kolem ruky omotané vodítko a prochází se s kozou. Koza najednou zrychlí a chlapeček ji marně brzdí: „Ta koza jde se mnou zase na procházku a mně se už vůbec nechce!" volá chlapeček a chůzi kvůli koze pomalu mění na běh.

      


webmaster Martin Vencl